LIVE: volg hier de fiets- en natuurklassen van het 4de leerjaar in Piramide

Woensdag 1-6 19u12

Na het eten en het pakken van de valiezen was het tijd voor een fotozoektocht in de omgeving. De kinderen deden aan de hand van foto’s een leuke wandeling door de natuur en omliggende villawijken. Bij aankomst stond het warme middagmaal al klaar. We zijn in Chirohuis Heidepark, echt in de watten gelegd. Na de frietjes met hamburger en appelmoes, werd er afgesloten met een lekker ijsje.

Tijdens het eten stopte de buschauffeur al voor de deur. Na het inladen van de valiezen en fietsen, bracht hij ons naar het zwem- en recreatiebad Olympos in Dendermonde.  Onze GSM of fototoestel konden we niet mee binnen nemen, want ook de leerkrachten genoten van een frisse duik in het subtropische zwembad.

Na 2 uur zwemmen namen we stilaan afscheid van onze super driedaagse. Nog een uurtje rijden met de bus en we kwamen terug aan in onze thuishaven Steenokkerzeel. Toch ook altijd fijn om terug thuis te zijn. Het was een fantastische fiets- en natuurklasse!

Door de bestandsgrote hebben we de kwaliteit wat moeten verlagen… ;-(

Woensdag 1-6 9u57

Ochtendgym!!!

Woensdag 1-6 9u46

De oogjes gingen snel dicht en voor we het wisten was het helemaal stil op alle kamers. Een rustige nacht brengt ons bij onze laatste dag. Vers uit de veren was er een beetje tijd om de valiezen al te beginnen pakken. Bij sommigen verliep dit vlotter dan bij anderen 😉 Na het inpakken werd de ochtendgymtraditie verder gezet. Nadien volgde er echter nog een liedje… Vandaag is het Ata haar verjaardag. Na een knotsgek dansje volgde er voor Ata nog een verrassing bij het ontbijt. De kinderen kregen nog wat tijd om te spelen. Daarna was het verder valiezen pakken en klaarmaken voor de fotozoektocht.

Dinsdag 31-05 20u45

Iedereen kwam moe maar voldaan aan aan ons verblijf. Vóór het avondeten konden de meisjes zich al gaan douchen. De jongens kregen na de kip met rijst, ananas en currysaus, ook de mogelijkheid om een verfrissende douche te nemen. Omwille van de regen werd er samen gekozen om een gezelschapspelletjesavond te organiseren. Het werd al snel een vrolijke boel met als winnaar, alle kinderen!

Dinsdag 31-05 20u31

Rond 14u30 kwamen we aan in de volkstuintjes van Waasmunster. Een vriendelijke tuinier legde aan de kinderen de kneepjes van het tuinieren uit. Aardappelen planten, bonen planten, sla planten, bemesten, afsluitingen maken… Geen werkje bleef onbenoemd. En dan… mochten de kinderen aan de slag. Na 2uur ploeteren in de Waaslandse aarde, zag de tuin er weer een heel stuk beter uit. Met vuile handen reden we terug naar Heidepark. De regenwolken slopen dichterbij, maar we hielden het nog net droog. Gaspard zijn kilometric gaf toch net iets meer kilometers aan, dan dat we vandaag gepland hadden. Een hele dikke duim aan al onze super- fietsers. Vandaag werden er 28,75 km gefietst!!! SUPER!

Dinsdag 31-05 20u18

Na goed 10km fietsen kwamen we aan het veerpont Hamme-Weert aan. We moesten even wachten op de boot. In twee groepen werden naar de overkant van de Schelde gebracht. Na de overzet werd er even de tijd genomen om te rusten en van onze picknick te genieten. Na het eten en een kort speelmomentje trokken we verder langs het water.

Dinsdag 31-05 20u11

Na het ontbijt werden de tanden gepoetst en maakten de kinderen zich klaar voor een lange daguitstap. Een fietstocht langs de Schelde met enkele leuke tussenstops lag op ons te wachten. Het zonnetje was weer van de partij. Al snel verdwenen de jassen en truien in de rugzakken of fietstassen. Ook de fietsschrik van de kinderen was ver zoek. Al heel snel waren we goed op weg en stonden er heel wat kilometers op de teller.

Dinsdag 31-05 18u22

Het was een super leuke dag… de foto’s en het verslagje volgen straks…

Dinsdag 3-5 9u44

Om 7u45 ging de wekker. We maakten ons allemaal klaar voor een nieuwe dag vol beweging. Voor de ochtendgym werd er buiten op het speelplein verzameld. Even de stijve spieren van gisteren losgooien en we waren klaar voor het ontbijt.

Na het ontbijt mocht iedereen een lunchpakket maken. Er staat vandaag een flinke fietstocht op het programma met verschillende tussenstops. We zijn er allemaal klaar voor.

Dinsdag 3-5 9u35

Gisterenavond werd er nog op het domein  gespeeld. Het werd een leuke en gezellige sport en spel-avond. Daarna kregen de kinderen tijd om hun te verfrissen, de tanden te poetsen en de weg naar dromenland te zoeken. (meer foto’s volgen nog)

Maandag 30-5 20u55. nieuwe foto’s werden toegevoegd aan de galerijen.

Als avondeten stond er spaghetti op het menu. Na een lekkere preisoep werden de slierten en lekker saus lustig naar binnen gespeeld. Na het dessertje werden de tafels afgeruimd en was er nog wat tijd over om op het domein te spelen.

Maandag 30-05 18u13

Na het eten konden we vol energie aan onze eerste fietstocht beginnen. Een goede 6km tot aan natuurpark Durme. Daar kregen we van 2 ervaren gidsen een rondleiding en gingen de kinderen opzoek naar allerlei dieren en diertjes in het natuurpark.

Natuurdomein Durme

Maandag 18-05-18u07

Na ons bezoek aan het fruitbedruif, reden we met de bus naar ons verblijf in Waasmunster. Rond de middag kwamen we aan op domein Heidepark, waar we direct aan tafel konden aanschuiven. Een welverdiende hot-dog vulde onze knorrende buikjes.

Maandag 30-05-17u50

Na het inladen van de fietsen en valiezen bracht een afscheidskus ons aan het vertrek van onze 3 daagse naar Waasmunster.

Het verkeer verliep vlot en de kinderen waren rustig en super enthusiast. Rond 10u20 kwamen we aan bij fruitbedrijf Verhofsted. Van de vrouw des huizes kregen we een interessante rondleiding in het fruitsapbedrijf en de omliggende boomgaarden.

Tussen de fruitbomen werden de leerlingen ook nog eens verrast met een cupcake van Leonora, voor haar verjaardag.

zondag 29-05-2022 20u00

Hier kan je “LIVE” de fiets- en natuurklassen van het 4de leerjaar volgen. We proberen dagelijks een kort verslagje te schrijven en de leukste foto’s te posten.

De leerlingen van het 4de leerjaar hebben er alvast heel veel zin in!

De leerlingen van het 4de leerjaar worden maandag 30/05/2022 met pak, zak en fiets om 8u15 aan de school verwacht.